خرید آنلاین فایل{تاثير مهد كودك بر رشد هوش علمي كوكان 7 تا 9 ساله }

در این صفحه از وب سایت برتر با شما هستیم با تاثير مهد كودك بر رشد هوش علمي كوكان 7 تا 9 ساله تحقیق تاثیر مهد کودک ,تحقیق در مورد تاثیر مهد کودک ,دانلود تحقیق تاثیر مهد کودک ,پروژه تاثیر مهد کودک ,مقاله تاثیر مهد کودک ,پایان نامه پیرامو
تاثير مهد كودك بر رشد هوش علمي كوكان 7 تا 9 ساله |722808|xp

یونی شاپ فروشگاه تحقیق و پروژۀ دانشجویی

بخشی از متن اصلی :

چكيده

اين تحقيق به منظور بررسي تأثير مهد كودك در بالا بردن هوش عملي مقاطع اول و دوم و سوم ابتدايي كه قبل از ورود به مدرسه دورة مهد كودك و پيش دبستاني را طي كرده اند انجام گرفته است .

براي نمونه برداري از بين دانش آموزان شهرستان ابهر ، ناحيه يك آموزش و پرورش اين شهر تعداد 96 نفر در مقاطع تحصيلي اوّل ، دوّم ، سوّم به طور تصادفي خوشه اي گزينش شدند كه از اين تعداد نيمي پسر و نيمي دختر هستند .

فرضيه هاي اساسي اين پژوهش عبارتند از :

ـ رشد هوش عملي كودكان برخوردار از آموزش هاي مهد كودك بيش از رشد عملي كودكان محروم از آموزشهاي مهد كودك است .

ـ بين كودكان دختر و پسر برخوردار از آموزشهاي مهد كودك بر رشد هوش عملي تفاوت معناداري وجود دارد .

ـ نتايج بدست آمده از تحقيق حاكي از آن بود كه تفاوت بين دو گروه معنادار نبود .نتايج حاصل از آزمونt محاسبه شده مربوط به نمره هاي حاصل ازمكعبهاي كهس نشان داد كه فرض ضر بدردو گروه از پسران و دختران تاييد مي شود و فرض خلاف رد مي شود اين بدان معنا است كه رشد هوش عملي در دو گروه مهد رفته يا نرفته معني دار نبود به عبارت ديگر فرضيه پژوهش مبني بر تفاوت اين گروه تاكيد نمي شود.در كل يافته هاي اين پژوهش مي توان نتيجه گرفت كه آموزشهاي مهد كودك بر رشد هوش عمل تاثيري ندارد و بين رشد هوش عمل كودكان مهد كودك رفته و نرفته تفاوت معنا داري وجود ندارد.

مقدمه

همه روزه در روزنامه ها آگهي تشكيل دوره هايي را مي خوانيم كه ادعا مي شود گذراندن آنها موجب بالا رقتن نمره هاي داوطلب در آزمونهايي نظير استعداد تحصيلي ، آزمون ورودي دوره هاي بعد از ليسانس و ...... مي شود .

آماده سازي داوطلبان براي گذراندن اينگونه آزمونها به كسب و كار سوادآوري تبديل شده است كه نوعي از آن را مي توان در مهد كودك مشاهده كرد . براساس تجربيات و بررسيهاي روان شناختي و تربيتي ، سال هاي اوليه زندگي كودكان نقش اساسي در رشد و پرورش آنان ايفا مي كند چرا كه 80 درصد شخصيت كودك ظرف 6 سال اوليه حيات شكل مي گيرد و بر اين اساس آموزش و پرورش پيش دبستاني از اهميت ويژه اي برخوردار بود . و تلاش عمدة دولت ها براين بوده است كه هر روزه تعداد بيشتري از كودكان تحت پوشش آموزشهاي اين دوره قرار گرفته و با توجه به ويژگيها و نيازهاي فردي از آموزشهاي مناسب و سازنده برخوردار گردند . اينكه آماده سازي تا چه حد مي تواند نمره هاي آزمونها را بهبود بخشيد خود مسلة بحث انگيزي است (مفيدي ، 1368) ؟

اگر بخواهيم در قرن 21 كه قدرت كشورها در نيروي انساني نهفته است به پيشرفت همه جانبه در زمينه هاي فردي ، اجتماعي ، اقتصادي ، صنعتي ، علمي و فرهنگي نايل شويم به شخصيت هاي رشد يافته انسان هاي متفكر و دست هاي ماهر و توانا نيازمنديم و چنين شخصيت هايي به جهت بالندگي همه جانبه بايد تربيت شوند . (اشتري ـ 1383) .

انسان از بدو تولد تا شش ـ هفت سالگي حساس ترين و مهمترين مراحل رشد خود را طي مي كند اين سالها مرحلة شكل گيري شخصيت است كه با حساسيت زياد كودك نسبت به پيرامون خود شخص مي شود و زمان آموزش قبل از دبستان است نفوذ تأثير اين منطقه مي تواند دائمي باشد . ثابت شده است كودكاني كه مراكز پيش دبستاني را طي كرده اند آسان تر از كودكاني كه از اين امتياز محروم بوده اند وارد دبستان و مرحلة بعدي تحصيل مي شوند بنابراين گذراندن دورة پيش دبستاني عامل مهمي در موفقيت تحصيلي به حساب مي آيد هرگاه مراكز پيش دبستاني نظير مهد كودك ها يا كودكستانها داراي برنامه هاي با كيفيت بالا باشند كمي ضروري براي خانواده ها در دنياي امروزي به شمار مي آيد . (باز اللهي ـ 1381) .

این فایل به همراه چکیده ، متن اصلی و منابع تحقیق با فرمت word ( قابل ویرایش ) در اختیار شما قرار می‌گیرد.

تعداد صفحات : 152



مطالب دیگر:
پروژه آماده: ارزیابی رفتار لرزه ای قابهای فولادی با مهاربندهای هم محور فولادیپروژه آماده: بررسی روش های ازدیاد برداشت میکروبیولوژیکی MEOR و بکارگیری آن در مخازنپروژه آماده: شناسايي و طبقه‌بندي خاك و استاندادرهای طبقه بندی خاک و آزمایش هیدرومتریپروژه آماده: بررسی استانداردهای ایزو ISO و فرآیند تدوین و نگارش اهدافپروژه آماده: بررسی استراتژي های بازاريابي همراه با نمونه موردی شرکت XYZ در حوزه مواد دارويي و شيپروژه آماده: بررسی استراتژی فازی برای کنترل خودرو های هیبریدیپروژه آماده: بررسی انواع استراتژي هاي فرزکاري سطوح انحنادار و مدلسازي اسکالپ در استراتژي هاي فرزکپروژه آماده: استفاده از روش FMEA در ارزيابي ريسک (مطالعه موردي: انبار مركزي شركت ملي پخش فرآوردهپروژه آماده: استفاده از روش FMEA در ارزيابي ريسک (مطالعه موردي: بيمارستان گروه پزشکي شمس تبريز)پروژه آماده: استفاده از روش FMEA در ارزيابي ريسک (مطالعه موردي: کارخانه قند نقش جهان)پاورپوینت: بررسی انواع روش های بازیابی تصاویر چهرهبررسی استراتژی های توسعه توسعه تکنولوژي در صنعت خودرو و رقابت پذيري صادراتي صنعت قطعات خودرو درپروژه آماده: بررسی باتري هاي فلز مايع و سيستمهاي نوین ذخيره سازي انرژيپروژه آماده: بررسی اصول انتقال حرارت (قانون فوریه قانون بولتزمن)پروژه آماده: امکان سنجي طراحي و ساخت چوب پلاستيک با استفاده از پرتودهي گامابهینه سازی چند هدفه نرخ برداشت مواد و صافی سطح فولاد ضد زنگ 316 در فرآیند EDM با دو نوع الکترودپروژه آماده: بررسی فرآیند تغيير شكل پيچشي تحت فشار شدید HPT آلومینیومپروژه آماده: بررسی و معادلات حاکم بر انتقال حرارت از طریق دیواره ها و فین ها (پره ها) همراه با مپروژه آماده: بررسی و طراحی آنتن های بال پهن و آنتن دوقطبی متناوب لگاریتمیپروژه آماده: بررسی آنتوسياتين ها در میوه های مختلف و تاثير آن بر سلامتي انسانپروژه آماده: بررسی مدارات کنترل و فرمان و ایمنی و برقی و موتورهای مورد استفاده در آسانسور و استانپروژه آماده: معرفی اوراکل سولاريس و نصب سولاريس در ماشين هاي مجازيپروژه آماده: بررسی عملکرد و سیگنالینک لایه NAS در شبکه های مخابراتی نسل چهارمپروژه آماده: بررسی ایمپلنت مفصل ران و ایمپلنت هیپ مفصل بین ران و خاصره و ایمپلنت زانوپروژه آماده: بررسی ایمپلنت های مغز و اعصاب و ايمپلنتهاي دنداني و ارتوپدی